BIBLIOTECA - ”cea mai frumoasă dintre lumile posibile”!

joi, 11 august 2016

Bibliotecar inovator : Pași spre devenire

  • Deschideți ochii: Priviți în jurul dvs. oriunde va-ți afla  - la restaurant, la talcioc, la piață, la supermarket, în parc, la patinoar, la activități sau evenimente culturale – după chestii/lucruri care vă enervează; care vă încântă, care vă surprind sau vă mânie;
  • Citiți: reviste, cărți de specialitate, despre  alte subiecte, chiar povești... acum orice revistă are de toate – revistele despre sănătate, scriu despre istorie si foamete, război; cele despre design despre bucate, menaj, circ etc. ... Citiți orice și gândiți critic nu ca pe o imagine statică care nu vă privește... Educați-vă gândirea intuitivă/integrativă;
  • Păstrați, decupați dacă e cazul sau copiați, reclame bune, un slogan bun, căutați site-ul „Advertising Age”; memorați reclame de la televizor, acum putem reveni la emisiune on line și copia ce nu dovedim când privim; (Exemplu Tatianei Borodatâi pe care am premiat-o pentru parafraza la campania „Fii deștept, ia-ți un card inteligent...);
  • Fiți cu ochii pe forme reușite, litere atrăgătoare (decât Times New Roman bibliotecarii nu utilizează altceva nimic), cărți de vizită bune, forme de gratificare frumoase, elegante, interesante, originale rețineți-le, copiați-le, folosiți elemente pentru dvs., fiți un fanat al formelor! Ori le judecați ori le plăceți și vă îndrăgostiți;
  •  Creați două dosare: „de bun-gust” și „de prost-gust”: luați notițe, păstrați înregistrări! De fiecare dată când întâlniți  ceva ce ține de inovații/de nou/de calitate – puneți-l deoparte; de fiecare dată când dați peste ceva  de rahat, puneți-l deoparte. Construiți-vă propria bibliotecă de inovare/activitate opozabil bun/prost! Așa vă veți ajusta  senzorii la nou din mers;
  • Faceți un tur a magazinelor „Totul de 15 lei” sau de 25 de lei sau la piața de vechituri: căutați lucruri de „bun gust”, bine proiectate care costă puțin. Post-it-uri, o agrafă, o ramă, cleștișoare/clame ... scopul este să vă obișnuiți cu ideea că lucruri bune de utilizat în forme noi poate fi găsit în produse de 1 leu dar și în produse de 1000 lei;
  • Faceți o agendă valet: de bun gust/de prost gust sau chiar scrieți de rahat: am o asemenea agendă și îmi notez de fiecare dată când dau de ceva de design frumos, de design care mă intrigă (o sacoșă de cumpărături dintr-un magazin, „Maestro”, de exemplu; adrese imagini care mă fascinează, adrese imagini pe care le voi folosi la activitățile de instruire/prezentări/ politici/ planuri/rapoarte/scrisori; am adunat zeci de articole/imagini. Ideea: cultivarea sensibilității la nou;
  • Traduceți: știu că mulți dintre voi se gândesc... am sa-mi distrug eu ziua mea de lucru căutând cai verzi pe pereți... nici nu mă gândeam să vă îndemn sa vă distrugeți ziua de muncă devenind  sensibili la mostrele, destul de variate și opozabile,  din jur. Ideea este, bineînțeles, traducerea. Direct spus, atunci când vedeți un design de doi bani, sau indicații stupide pentru utilizarea unui lucru, întrebați-vă, de fiecare dată: în ce măsură face și biblioteca dvs. aceleași lucruri pentru utilizatori? (fiți sinceri!). Poate le spuneți la toți din bibliotecă să  înceapă un dosar/o agendă cu/despre nou. Apoi să lucreze împreună la traducere: cum ar fi o Zi Trimestrială a Ideilor noi? O zi întreagă dedicată inovațiilor, dedicată exclusiv problemelor de inovare de la biblioteca dvs.? Sau o excursie pe teren de jumătate de zi, cu tema Idei Noi... ??? și lista poate continua…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu